به نام اهورا مزدا

همت وهوخت وهورشت اندیشه نیک ،گفتار نیک وکردار نیک

۱۳۸۹ آذر ۲۲, دوشنبه

اشو زرتشت

اي اهورامزدا من كه زرتشت هستم از تو درخواست مي*كنم كه به من و روان آفرينش تاب و توانايي بخشي از پرتو راستي و پاك*منشي بتوانيم آرامش و آسايش جهان را فراهم سازيم. (آن*گاه روان آفرينش رهبري اشوزرتشت را پذيرفته گويد) بنابراين اي مزدا با خواسته*ات خشنود و خورسندم و زرتشت را به عنوان شايسته*ترين مرد به رهبري خود مي*پذيرم.
يسنا 29 بند 10


آن*گاه زرتشت مي*گويد: اي مزدا به من نيروي راستي و پاك*منشي و شجاعت روحي عطا فرما تا مردم جهان و انجمن موبدان مرا به آساني بپذيرند و جهانيان تعليم مرا دريابند. براي اين كار تنها چشم اميدم به ياري و پشتيباني توست.
يسنا 29 بند 11


با دست*هاي برافراشته به سوي تو اي مزدا و با فروتني كامل پيش از همه چيز خواستارم كه بهره*اي از خرد مقدس خود را به من عطا فرمايي تا به همراهي درستي كردار و ضمير پاك بتوانم خوشبختي روان آفرينش (همه جهانيان) را فراهم سازم.
يسنا 28 بند 1


اي اهورامزدا بشود كه با انديشه*نيك به تو نزديك شوم و با پيروي از قانون اشا به ارزش*هاي مادي و معنوي خود پي برم تا بدين*وسيله دين*داران را به سراي روشني و خرمي و زندگي نيك هر دو جهان رهبري كنم.
يسنا 28 بند 2


من اين سرودهاي ستايش خود را آن سان كه پيش ازين كسي نسروده نثارت مي*كنم اي اهورا – اي روان راستي و اي نيك*انديش واقعي- از تو درخواست مي*كنم تا در جهان نيروي فناناپذير معنوي تجلي نمايد. اينك كه تو را با ستايش خود فرا*مي*خوانم بسويم شتاب و مرا از خوشبختي و كاميابي واقعي برخوردار ساز.
يسنا 28 بند 3


هنگامي كه با منش پاك ترا با سرودهاي ستايش فرامي*خوانم آگاهم كه مرا براي رهبري روان مردم جهان گماشته*اي و از پاداشي كه تو اي مزدا اهورا براي كردار*نيك مي*بخشي خبر دارم و آماده*ام تا زماني كه مرا تاب و تواناييست به مردم بياموزم كه به سوي راستي راه پويند.
يسنا 28 بند 4

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر